Scheidsrechtercursus

15-1 Nieuws Scheidsrechtercursus

Wij willen graag allemaal een scheidsrechter bij onze wedstrijd. Daarom is iedere speler bij hockeyclub Eemsmond vanaf 14 jaar verplicht om de scheidsrechterkaart te halen en daarna af en toe te fluiten. Of je hebt je vrijwillig aangemeld. Daarom ben je uitgenodigd om mee te doen met de scheidsrechtercursus. Op de website van de KNHB is meer informatie te vinden: Zo word je Clubscheidsrechter | Opleidingen - KNHB

Het examen
De theorie is online en kun je in je eigen tempo doen. Hierover ontvang je binnenkort een email met informatie hoe je bij de oefenstof kunt komen. Het examen is ook online. De link om bij het examen te komen is onder het kopje ‘datums en examenlink’ te vinden. Let daarbij op de datum! Om het examen te kunnen maken heb je je bondsnummer nodig! Voor mensen met dyslexie is een aparte toets beschikbaar. Mocht je je bondsnummer niet weten of heb je dyslexie neem dan contact op. Mocht er een probleem zijn tijdens het examen dan ben ik bereikbaar op onderstaande telefoonnummer.

Workshop ‘Haal meer geluid uit die fluit’
Om je goed voor te bereiden op het examen en ook als voorbereiding straks op het veld. Is er een leuke workshop op de club gepland. Deze workshop is verplicht voor spelende leden die de scheidsrechter cursus doen. Voor deze workshop is het handig als je de theorie van het scheidsrechter examen al hebt geoefend. Als je je scheidsrechterkaart al hebt of ben je geïnteresseerd in fluiten ben je ook welkom om mee te doen.

Hoe gaat het daarna?
Ongeveer twee weken van tevoren wordt je ingepland om te fluiten (geldt niet voor vrijwilligers in de reservegroep). Mocht je niet kunnen moet je zelf vervanging regelen. Hiervoor is een appgroep met alle scheidsrechters als hulpmiddel. De eerste twee à drie keer is er een begeleider aanwezig en in het begin wordt je ingepland met een ervaren scheidsrechter.

Datums en examenlink
  • 3 februari 19:00 – 21:00 Workshop ‘Haal meer geluid uit die fluit’ (mee informatie in de agenda)
  • 8 februari 19:00 – 20:00 Clubscheidsrechter examen
Link examen: https://survey.alchemer.eu/s3/90658423/8februari
  • 15 februari 19:00 – 20:00 Clubscheidsrechter herexamen
Link herexamen: https://survey.alchemer.eu/s3/90660095/15februari

Contactgegevens scheidsrechter
Voor goede communicatie is het van belang dat de contactgegevens van de scheidsrechter in LISA staan. Daarom ontvangen wij graag het e-mailadres en telefoonnummer. Dit kan je via het onderstaande e-mailadres doen.

Heel veel succes met het examen! Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Niels Meijer