JC1 is kampioen geworden in de veldcompetitie 2014-2015

31-5 Nieuws

JC1 KAMPIOEN!!!

JC1 is kampioen geworden in de veldcompetitie 2014-2015.
Op zaterdag 30 mei om 18.15 uur kwam het verlossende bericht: Westerkwartier had van GHHC verloren en de eindstand in de poule was bekend: Eemsmond JC1 staat bovenaan!

Vorige week had JC1 al een prachtige overwinning geboekt op Westerkwartier en daarmee waren de jongens weer terug op de eerste plaats. Beide wedstrijden wonnen ze tegen Westerkwartier, maar het team uit Zuidhorn had een wedstrijd minder gespeeld. Pas deze week zou de definitieve eindstand bekend worden. Er was van tevoren precies uitgerekend met welke uitslagen Eemsmond kampioen zou worden. Eemsmond had de beste papieren; ook als Westerkwartier van Groningen zou winnen, konden de jongens van coaches Klaas Jur en Linda als kampioen gehuldigd worden! Met de uitslag van vandaag is er echter geen ingewikkelde berekening nodig: Eemsmond heeft een wedstrijd meer gewonnen en is daarmee boven Westerkwartier geƫindigd met 30 punten.

JC1 had dit seizoen een moeilijke start. Vlak voor het begin van de competitie vertrokken plotseling drie spelers en bleven ze met acht over. Ouders, spelers en coaches zijn om de tafel gaan zitten. Allerlei oplossingen passeerden de revue. De coach van MC1 kwam met het aanbod om meisjes uit te lenen, mits zij dat zelf wilden. Die reageerden bijna allemaal enthousiast en de kampioenschap van JC1 is daarom mede een verdienste van deze speelsters! Zonder de hulp van hen en hun ouders waren we niet zover gekomen.

Inmiddels bestaat JC1 weer uit elf spelers, maar we hopen ook het komende seizoen als JB1 samen met  meisjes de wedstrijden te spelen. En als het lukt, gaan we ook door met de gezamenlijke trainingen. Die zijn gezellig, levendig én leerzaam dankzij de ervaren én nieuwe trainers. Die zijn er volgend seizoen hopelijk ook allemaal weer bij!