FAQ - Veelgestelde vragen

Klik voor meer informatie over de betreffende categorie
 Barrooster  Aantal vragen: 1
 Contributie en lidmaatschap  Aantal vragen: 1
 Declaraties  Aantal vragen: 1
 Hulp van ouders  Aantal vragen: 1
 Kleding  Aantal vragen: 1
 Lid worden  Aantal vragen: 1
 Procedure afgelastingen  Aantal vragen: 1
 Scheidsrechters  Aantal vragen: 2
 Sponsoren  Aantal vragen: 1
 Statuten en Huishoudelijk reglement  Aantal vragen: 1
 Teams  Aantal vragen: 1
 Training  Aantal vragen: 1
 Wedstrijd  Aantal vragen: 1
 Wedstrijdformulier  Aantal vragen: 1

Mist u informatie hier? Mail ons op [email protected]

Procedure afgelastingen
Procedure afgelasten Wedstrijden en Trainingen

Afgelastingen bij wedstrijden

Binnen de Hockeybond is afgesproken, dat het wedstrijdsecretariaat TEN ALLE TIJDEN verantwoordelijk is voor de afgelastingen binnen een club. Onderling tussen de clubs informeren de wedstrijdsecretariaten elkaar als de wedstrijden afgelast worden. De wedstrijdsecretarissen informeren hun EIGEN coaches. Dit kan telefonisch ofwel per mail, als extra service is er ook een groeps WhatsApp. Hierop wordt ook vermeld, dat wedstrijden afgelast zijn, dit als extra service, maar uiteindelijk worden de coaches ingelicht door het wedstrijdsecretariaat. Bij ons binnen de club is dit Raymond Poede. Binnen de TC wordt een gedegen afweging gemaakt of wedstrijden doorgang kunnen hebben of niet, daarvoor is een driehoek gecreëerd, om tot een eenduidig besluit te komen. Hierin zitten de Jeugd Coördinator en de Jongste Jeugd Coördinator. Samen wordt gekeken naar de omstandigheden en of het wel vertrouwd is om te spelen.

Richtlijnen voor afgelastingen

1. Te koude weersomstandigheden (Sneeuw, IJzel, Vorst e.d.)

2. Te warme weersomstandigheden;

3. Anders onverwachtse omstandigheden(Storm; e.d).

Ook wordt gekeken naar andere clubs als leidraad voor onze eigen afgelastingen.

De laatste paar keren is gekeken naar 2 Groningse verenigingen.

Wanneer vinden afgelastingen plaats?

Ruimschoots van te voren worden teams en tegenstanders ingelicht over afgelastingen. We gaan niet al wedstrijden donderdag afgelasten voor de zaterdag (daarover is ook schrijven geweest vanuit de bond om dit te voorkomen).

Resumé:

Onderlinge contacten tussen coaches is mooi, maar zal nooit een factor zijn bij de afgelastingen. Het verzoek daarom dan ook aan de eigen coaches, verwijs een coach van de tegenpartij ALTIJD naar hun eigen wedstrijdsecretariaat en/of ze moeten de site van de thuisspelende club in de gaten houden.

Afgelastingen bij trainingen

Trainingen kunnen worden afgelast door de een aantal personen.

De personen die de trainingen mogen afgelasten zijn:

1. Trainer Coach Coördinator

2. Hoofdtrainers

3. Trainers: Alle trainers van de (jongste) jeugd, ALTIJD in overleg met de hoofdtrainer(s) en / of de Trainer–Coach coördinator.

De (hoofd) trainer draagt er zorg voor dat de coach ingelicht wordt, waarna hij of zij de pupillen kan informeren.